söndag

Random New York

Här en vild blandning av bilder från mina två senaste månader.

Mamma! Tack för pengarna jag fick när jag skulle åka. Jag köpte en fin kamera för dem.

Jag har fullständigt gått loss på Hell's Kitchens Flea Market, som hålls varje helg vid 39 str och 9 av.

Erica kollar in kläderna.

Calle köper halsduk.

Åsa kollar väskor.

Mina fynd. Clipsörhängen, brosch och cashmerehalsduk.

Och fina macchiatokoppar.

En köksmaskin jag hett önskar mig. Billig här, men lite svår att frakta hem.

Verlaine. En hund jag önskar mig, också lite svår att frakta hem. Han är busig som få men han hoppade upp i soffan och lade sig tillrätta i mitt knä, och somnade. Och stal mitt hjärta.

Det kom en köldknäpp, och jag kände mig absolut nödgad att inhandla en fejk-pälsmössa.

Mitt hörn!

Mitt sovrum.

Och en sorts utsikt. Mot ett parkeringsgarage.

Jag fick tillslut ljusslingan att fungera och ökade därmed mysfaktorn i lägenheten med ca 100%.

Roommate. Fast dödad. Av mig, tyvärr.

Skådespelaren Paul Newman gick bort medan jag var här. En gatukonstnär hedrar hans minne på trottoaren på 6:e av.

Jag förstår inte riktigt cupcakes-fanatismen i det här landet. Dem är så kreativa med detta bakverk (se nedan t.ex.) att hade dem spenderat lika mycket tid på att komma på hur man ska rädda världen som att komma på knäppa cupcakesvarianter hade vi haft världsfred, bilar som går på luft och mat till alla. Varianten ovan är dock ytterst ordinär, både i smak och utseende. Och jo, jag åt den. Var ju tvungen att prova.

Westies. I cupcakesformat.

En lunch från himmelriket, serverad på Juliette i Williamsburg. Ett ställe jag rekommenderar!

Min vanliga frukost. Mat och laptop.

Vackert myllrigt.

Ett favorithörn.

Väggkonst på 3 str.

Vet inte vilka kyrka det här är men den ser så rysk och ståtlig ut. Omöjligt att inte ta kort på den varje gång man går förbi.

En pappa och en son, som som jag bara var tvungen att smygta en bild på. Dem var så coola och diskuterade så roliga saker.

Var och såg en fantastisk konsert med Lykke Li på Williamsburg Music Hall. Utsålt och mäktigt!

Trevlig fikakväll med Jonas och Peter.

Frida på jättefina Zipper Factory.

Jag och Ane övar i källaren på Living Room. Hon gjorde en fantastisk konsert där under CMJ-veckan, och jag fick vara med på ett hörn.

Tobias spelade samma kväll. Jag kom precis till sista låten och fick gå rakt upp på scen och oförberett vara med på en låt jag inte visste om jag hört förut. Som visade sig vara världens finaste. Jag, Ane och Theresa körade som änglar.

Adam kom och lyssnade.

Hello Saferide på Bowery Electric. Såg bara några låtar här, men hörde hela konserten på The Bell House i Brooklyn några dagar senare. Fantastiskt bra!

Förorten. En fruktansvärt vacker kväll när jag åkte tunnelbana i Brooklyn.

Och en annan vacker kväll när jag åkt lite tokigt i Queens och stod och väntade på en perrong.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder. Skönt sätt att få se lite av vad du upplevt!

Anonym sa...

Hallå Jennie, fina bilder...NY lockar verkligen. Bruncher på Juliettes :-) verkar vara en jättefint.

Anonym sa...

Hallå Jennie, fina bilder...NY lockar verkligen. Bruncher på Juliettes :-) verkar vara en jättefint.

joel klehn sa...

och du. jag fattade strax innan själporträtten men det tog ett tag. att fatta vem du var. finfinfinfinfin blog har du. jag vill typ köpa din gamla vän vid "the community table". (ljuvliga bilder, inom 35 år har jag också besökt new york)

kram k.

Anonym sa...

Cupcakes med voffsingar var det finaste jag sett på länge. Voff voff!