onsdag

Glädje!

Det går inte att ta miste på lyckan på gatorna här inatt. Det är några timmar sedan Obama utropades till USA:s nästa president och folk är ute och firar. Alla jag går förbi söker min blick och ler stort, några gör tummen upp, en tjej som gick framför mig en lång stund höll ut handen och hi-five:ade alla som gick i motsatt riktning. Jag gick förbi Union Square på min väg hem och där var folk fortfarande kvar och dansade, sjöng, kramades, diskuterade och firade loss. Nedan ett litet klipp från myllret.

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste vara fantastiskt att uppleva på plats! Känns lite som valresultatet innebär en nationell katarsis efter allt elände med WTC-attacken, irakkrig och terrorismrädsla. Många hoppas nog att Obama kan erbjuda en lugnare, mer harmonisk värld, och det är USAs befolkning väl värda.

Fortsätt gärna lägga ut bilder och filmer! Det är världshistoriska händelser du är med om!